Štyri ročné obdobia - jeseň 2018

Milí priatelia, dovoľte mi pozvať Vás na jesennú turistickú vychádzku k Písanému kameňu – historickému hraničnému kameňu z roku 1600 medzi slobodným kráľovským mestom Bratislavou a stupavsko-pajštúnskym panstvom.

Termín
: sobota, 8. december 2018
Čas zrazu : 9:30 - 9:45 hod.
Miesto zrazu : Záhorská Bystrica, zastávka MHD pred predajňou Tesco (začiatok žltej turistickej značky)
Doprava : Individuálna, pričom v prípade tejto vychádzky sa nevrátime na miesto, kde túru začneme.

Výstroj
Jesenná – turistická, treba počítať s chladným premenlivým počasím a možnosťou zrážok a tomu prispôsobiť oblečenie a obuv. Odporúčam vziať si so sebou turistické palice a čelovku. Je dôležité mať so sebou dostatok tekutín.

Trasa :
Vychádzku začneme v Záhorskej Bystrici na začiatku žltej turistickej značky (TZ), po ktorej nastúpame prvé výškové metre k rázcestiu Sekyl. Pokračovať budeme po červenej TZ a pred rázcestím Za Kačínom odbočíme mimo značenej trasy na lesný chodník vedúci k Písanému kameňu, na ktorom sa pokúsime identifikovať vytesaný rok 1600, štylizovaný znak mesta Bratislavy a znak rodu Pálffy s iniciálami NP. Potom sa vrátime na červenú TZ a cez rázcestie Za Kačínom budeme pokračovať k chate Lesanka na Kačíne, kde si odpočinieme. Po asfaltke prejdeme na rázcestie so žltou TZ a po nej zostúpime k rázcestiu Snežienka v údolí Vydrice. Po žltej TZ vystúpime k rázcestiu Pod Chlmcom a odtiaľ budeme pokračovať po červenej TZ na Kamzík a ďalej okolo vysielača a rozhľadne na Americkom námestí až k rázcestiu Pri Červenom moste, odkiaľ zostúpime žltou TZ k parkovisku pod Červeným mostom, kde túru zakončíme.

Časová náročnosť trasy : max. 6:00 hod. (so započítanými prestávkami)
Dĺžka trasy :  15 km
Prevýšenie : 550 m
Obtiažnosť : stredne náročná

V prípade, že sa výlet nebude môcť konať, napr. z dôvodu veľmi nepriaznivého počasia, bude informácia o tom zverejnená najneskôr jeden deň pred termínom výletu na stránke http://www.cbba.sk/aktivity/xlogia-vysin a oznam bude odoslaný aj e‑mailom.

Verím, že sa výletu zúčastníme v hojnom počte a spoločne prežijeme príjemný jesenný víkendový deň.